Futuryzm w piłce nożnej, ekstraklasa przyszłości.
2020-03-21Ostatnie miesiące pokazały nam jak kruchy jest nasz system, jak wiele w nim luk i spraw do uregulowania. Z każdym dniem poznajemy słabe punkty systemu, który nami zarządza. Koronawirus, wśród znanych nam wirusów jest tylko przysłowiowym „katarkiem”, a potrafił sparaliżować nas w wielu przypadkach praktycznie całkowicie. Ludzie są izolowani, biznesy zamykane, a ruch jest ograniczony. Musimy być na przyszłość przygotowani na dużo groźniejsze wirusy i zagrożenia, aby później nie tracić wielu lat na powrót do zdobywanych mozolnie osiągnięć.
Jak z sytuacją poradziły sobie kluby sportowe ?
Nie poradziły sobie wcale. Chaos, wewnętrzne spory, iluzoryczne rozwiązania i zabezpieczenia, grać, nie grać, grać z kibicami, grać bez kibiców, ile charakterów, tyle decyzji i rozwiązań.
Dziś przyjrzymy się mocno przyszłościowym, futurystycznym i na ten moment teoretycznym rozwiązaniom, które mogą ratować kluby w kryzysach i czasach utraty stabilności.
Technologie w służbie futbolu
Piłkarze, którzy będą w całkowitej izolacji mogą dalej rozgrywać mecze bez kibiców. Władze mówią, że organizacja spotkań bez fanów mija się z celem i jest całkowicie nieopłacalna.
Sytuacje mogą uratować oprogramowania domowe dla każdego kibica. Można by je wykorzystywać nie tylko w momentach wyjątkowych, ale też na co dzień.
Wyobraźmy sobie, że Jan Kowalski, w czasie kwarantanny zasiada w fotelu, włącza telewizor, kupuje wirtualny bilet, odpala aplikacje swojego klubu i może obejrzeć mecz, sam wybrać kamery które mu najlepiej odpowiadają, przy wykorzystaniu gogli IT chodzić po boisku i obserwować wszystko z perspektywy zawodnika, odtwarzać wiele powtórek i cieszyć się z możliwości wspierania swojej drużyny. Na bieżąco może sprawdzić szerokie statystyki drużyny i każdego zawodnika. Mecz można oglądać w grupie ze znajomymi po przez hologramowe konferencje.
Fan może w aplikacji wspierać swój klub, przelewać datki, zamawiać i przymierzać online sprzęt i gadżety klubowe, odpowiadać na ankiety analityków, przesyłać filmy i raporty skautingowe, zadawać pytania piłkarzom, uczestniczyć w konferencjach prasowych czy podglądać wybrane zajęcia treningowe. Kibice mogli by pomagać w transferach, zbierać fundusze na zawodników, każdy aktywnie mógł by uczestniczyć w życiu klubu.
Zarząd zyska fundusze oraz wiele danych, które po pierwszych filtracjach i moderacji mogą być nieocenione w rozwoju klubu. Im większa rzesza kibiców na świecie tym więcej funduszy i cennych danych, ogromna sieć skautingowa i informacyjna. Oprogramowanie mając wiele danych będzie mogło stworzyć symulacje składów i każdego meczu na podstawie danych, a dla trenera praca z zawodnikami stanie się rodem z football managera.
Za specjalną opłatą można by wykupić miejsce z głośnikiem na stadionie, i prowadzić z domu regularny doping, a sztuczna inteligencja moderowała by wulgaryzmy, czy rozmowy niezwiązane z założeniami i zasadami dopingu.
Zamiast wybuchów i płomienia rac, system by generował niesamowite efekty hologramowe i laserowe, zgodne z planami zespołów kibiców. Oprawy były by zatwierdzane przez wielu członków klubów, co pozwoliło by uniknąć sytuacji, gdzie obraża się lub prezentuje na stadionach niestosowne treści. Zastosowania te mogły by funkcjonować dalej z kibicami na stadionach.
Opracowany system miał by też wiele zalet i korzyści dla sztabu szkoleniowego. Kibic w wyznaczonym czasie przed meczem może ustawić optymalny według niego skład, może dodać swoją analizę aktualnych i poprzednich gier, a sztuczna inteligencja wygeneruje na podstawie tysięcy głosów i danych sugestię i dane dla trenera. Program liczył by i notował bardzo dokładne statystyki, przy opracowaniu odpowiednich aplikacji w których zawodnicy notowali by każdego dnia wiele swoich danych życiowych, takich jak jedzenie, aktywność, humor, urazy itd.. IT generowała by co powinien jeść, jak suplementować organizm, jak ma trenować, ile wykonać sprintów, ile strzałów, ile wyskoków oraz wiele innych. Wyobraźmy sobie korzyści z braku kontuzji obciążeniowych u zawodników, zatruć pokarmowych, czy chorób spowodowanych osłabieniem organizmu. Ile razy zawodnik musi mieć długą przerwę bo zerwał mięsień, gdyż był przeciążony, a bez codziennej i dokładnej diagnostyki nikt nie jest w stanie tego stwierdzić. System na podstawie wyliczonego każdego ruchu, diety i wszystkich w/w danych, może podczas czwartego sprintu meczu poprosić zawodnika aby udał się np. na ćwiczenia wzmacniające inne części ciała lub uzupełnić suplementację. System będzie sugerował managerowi nad czym zespół powinien pracować, które błędy eliminować, dodatkowo każdy zawodnik i członek sztabu mógł by się w każdej chwili zalogować na platformę i w domowym zaciszu analizować dane i się edukować.
Powyższe rozwiązania to nie science fiction, tylko niedaleka przyszłość. Oczywiście generuje to wiele innych problemów, zmniejszenie aktywności wśród ludzi, większe uzależnienie od technologii, ale ewolucja jest stała i nieunikniona. Kluby uniezależniły by się od wszystkich czynników zewnętrznych i nie było by nic, może po za naturalnymi kataklizmami, co może zahamować funkcjonowanie i rozwój.
Pierwsze kluby w na świecie w większej lub mniejszej ciszy wprowadzają podobne technologie analizujące tysiące danych z życia każdego ich zawodnika i realnie przekłada się to na wielomilionowe oszczędności. Kamizelki GPS, o których jeszcze niedawno nie mieliśmy nawet wyobrażenia to już codzienność nawet w akademiach dziecięcych, a zaopatrzyć może się w nią każdy śmiertelnik. Badania krwi pokazują wiele czynników np. natlenienie krwi, wiek biologiczny, oraz inne analizowane przez sztab. Kluby i akademie korzystają z systemów klubowych, które na podstawie konspektów generują wykresy i podsumowania tego nad czym pracował zespół, są analizy zmęczenia, statystyki meczowe oraz wiele innych.
Tak – to się już dzieje, a czasy gdzie zawodnicy biegali po „wałach” z oponami na plecach są już daleko za nami.
Przyszłość zapowiada się fascynująco.
Korzystając z naszej strony internetowej powierzasz nam informacje o urządzeniu, za pomocą którego przeglądasz jej treść. Polityka prywatności wyjaśnia jakie dane są zbierane i w jakim celu są wykorzystywane. Prosimy o zrozumiałe zapoznanie się z niniejszym dokumentem opracowanym z uwzględnieniem wymogów obowiązującego od 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”)
Dane osobowe zbierane są w ramach korzystania z usług, ze stron internetowych oraz zapisywanych w plikach cookies na Twoim urządzeniu końcowym. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu:
wyświetlania reklam dopasowanych to Twoich preferencji i zainteresowań – przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody - zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
dostosowania treści strony internetowej do Twoich preferencji i zainteresowań – przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO
gromadzenia danych statystycznych, które pozwolą zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze strony internetowej oraz pozwoli ulepszyć jej zawartość i reklamy do Twoich potrzeb bądź zainteresowań – przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (naszym prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie badań w celu ulepszenia oferowanych usług)
Twoje dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Konsekwencją takiego przetwarzania będzie prowadzenie działań marketingowych oraz handlowych dopasowanych do Twoich zainteresowań i potrzeb.
Dane osobowe możemy ujawnić informacje pracownikom i oraz osobom trzecim świadczącym usługi na naszą rzecz, które to podmioty mogą uzyskiwać, wykorzystywać, przekazywać, gromadzić lub w inny sposób przetwarzać te informacje w celach związanych ze świadczeniem Usług, w celu świadczenia innych usług wsparcia administracyjnego.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. W przypadku zbierania danych dla celów dokonywania analiz i badań statystycznych do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu.
Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem.
Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się z naruszeniem prawa.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz. Brak podania danych uniemożliwi nam świadczenie usług.
Administratorem danych jest przedsiębiorca działający pod firmą ALLSET Marcin Talik z siedzibą w Żywcu pod adresem os. 700-lecia 33/29, 34-300 Żywiec, nr NIP: 5532536324, nr REGON: 367196496, e-mail: [email protected].
Standardowo przeglądarki stron internetowych domyślnie dopuszczają przechowywanie informacji w formie plików cookies w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz jednak w każdym czasie dokonać zmiany tych ustawień. Niedokonanie zmian oznacza, że w/w informacje mogą być zamieszczane i przechowywane w jego urządzeniu końcowym, a tym samym że będziemy przechowywać informacje w Twoim urządzeniu końcowym i mieć dostęp do tych informacji.
W ustawieniach przeglądarki internetowej możliwa jest zmiana ustawień zarządzania plikami cookies w taki sposób, aby blokować ich automatyczną obsługę lub informować o każdorazowym ich przesłaniu na urządzenie końcowe. Informacje o sposobie zarządzania plikami cookies znajduje się w ustawieniach przeglądarki.
Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one domyślnie zapisywane w pamięci urządzenia.
W związku z powyższym prosimy o zaznaczenie pola: „zgadzam się”, w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (w tym analizowanie oraz profilowanie w celach marketingowych) przez Administratora wskazanego na w stępie.
Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od 1 sierpnia 2018 r.